Undervisningstrin
Undervisningstrin | Niveau | Beskrivelse |
---|---|---|
Trin 1-3 | Grundtrin | På trin 1 kan kursisten besvare simple spørgsmål og formulere enkle sætninger. På trin 3 kan kursisten deltage i samtale i de mest dagligdags situationer |
Trin 4-5 | Samtaletrin |
På trin 4 kan kursisten deltage aktivt i samtaler på det almene plan. Det sproglige fundament er rimeligt sikkert. På trin 5 udtrykker kursisten sig med sikkerhed og begynder at føle "tråden i sproget" med tiltagende spontanitet. |
Trin 6 | Konversationstrin | Kursisten kan i alle sammenhænge formulere sig ubesværet på fremmedsproget i sprogligt korrekte vendinger Det aktive ordforråd omfatter ca. 2500 gloser |
Trin 7-8 | Forhandlingstrinnet | Der præsteres en overbevisende sprogprofil. Kursisten deltager ubesværet i forhandlingssituationer og lader sin personlighed præge den sproglige præstation Bør tilrettelægges i intensivt regi evt. som enetime |
Trin 9-10 | Sproglig identitet | Der opnås sproglig identitet svarende til den indfødtes Bør tilrettelægges i intensivt regi evt. som enetime |